
Niklas Sommargren Gästföreläsare
Niklas arbetar som Master Black Belt på Swedish Match Göteborg. I rollen som Master Black […]
Niklas arbetar som Master Black Belt på Swedish Match Göteborg. I rollen som Master Black […]
Ett historiskt problem med Lean är att konceptet i sig saknar struktur och övergripande metodik. […]
Verksamhetsutveckling är ett begrepp som används oerhört mycket. Inom kvalitetsområdet använder vi ordet flitigt för […]
Nu har vårens Black Belt utbildning, Kvalitetschefskurs och Leanledarprogram precis startat. Det är alltid kul, spännande […]
Människor ser ofta kvalitet som en kostnad. För att få högre kvalitet behöver man betala […]
Under slutet av januari och början av februari genomförde vi våra traditionella idéseminarium på 11 […]
Undersökningen av kvalitetsproffessionellas största utmaningar för kvalitet- och förbättringsarbete visar på sex möjliga nyårslöften för 2017
För att göra rätt krävs kunskap, annars riskerar många kvalitetssatsningar att inte ge önskat resultat eller helt och hållet rinna ut i sanden.
Problemlösning är i grunden inte så svårt, men tyvärr agerar vi inte alls på detta sätt naturligt, utan det måste läras och tränas.
I januarinumret 2018 av tidningen Potential kan du läsa om: Tom Johnstone om vad […]
Systematiskt förbättringsarbete handlar inte bara om struktur och metodik utan även om kultur, kompetens, medarbetarskap och ledarskap.
Hållbarhetsdebatten borde handla mer om verksamhetsutveckling med fokus på kvalitet och ständig förbättring.
I augustinumret 2017 av tidningen Potential kan du läsa om: Så leder man ständiga förbättringar […]
Floran av olika koncept inom förbättringsarbete och problemlösning skapar allt för ofta osäkerhet, frustration och felaktigt metodfokus.
Genom kundorienterad verksamhetsutveckling med fokus på kvalitet och ständiga förbättringar, skapas en hållbar utveckling.
För att göra rätt krävs kunskap, annars riskerar många kvalitetssatsningar att inte ge önskat resultat eller helt och hållet rinna ut i sanden.
I januarinumret 2017 av tidningen Potential kan du läsa om: Fem kvalitetskrav som avgör framtiden […]
Systematiskt förbättringsarbete handlar inte bara om struktur och metodik utan även om kultur, kompetens, medarbetarskap och ledarskap.
Hållbarhetsdebatten borde handla mer om verksamhetsutveckling med fokus på kvalitet och ständig förbättring.
Floran av olika koncept inom förbättringsarbete och problemlösning skapar allt för ofta osäkerhet, frustration och felaktigt metodfokus.
I augustinumret 2016 av tidningen Potential kan du läsa om: Framtiden handlar om hållbar utveckling […]
Genom kundorienterad verksamhetsutveckling med fokus på kvalitet och ständiga förbättringar, skapas en hållbar utveckling.
Problemlösning är i grunden inte så svårt, men tyvärr agerar vi inte alls på detta sätt naturligt, utan det måste läras och tränas.
Kund- och medarbetarundersökningar är i många organisationer en källa till information som inte tillvaratas i tillräckligt hög utsträckning.
En effektiv process skall skapa värde för verksamhetens kunder, vilket är grunden för en framgångsrik verksamhet.
En effektiv process skall skapa värde för verksamhetens kunder, vilket är grunden för en framgångsrik verksamhet.
Statistiska analyser ger SCA Skog tydligare bilder av vad kunderna tycker, samtidigt som man kan vässa sina kundundersökningar allt mer.
Statistiska analyser ger SCA Skog tydligare bilder av vad kunderna tycker, samtidigt som man kan vässa sina kundundersökningar allt mer.
Vi frågade våra kunder vad deras verksamheter kommer att fokusera mest på inom kvalitets- och verksamhetsutvecklingsområdet under 2016.
Vi frågade våra kunder vad deras verksamheter kommer att fokusera mest på inom kvalitets- och verksamhetsutvecklingsområdet under 2016.
Mätningar är bra, men att verkligen göra något med resultaten är ännu bättre
Mätningar är bra, men att verkligen göra något med resultaten är ännu bättre
I januarinumret 2016 av tidningen Potential kan du läsa om: Hur bättre analyser lyfte kundmätningarna […]
Mätningar är bra, men att verkligen göra något med resultaten är ännu bättre
Mätningar är bra, men att verkligen göra något med resultaten är ännu bättre
Tyvärr är människan till naturen inte alltid den fulländade problemlösaren. Allt för ofta nöjer vi oss med att åtgärda symtom och genomföra temporära åtgärder, något som ibland benämns som ”fixarkultur”
Tyvärr är människan till naturen inte alltid den fulländade problemlösaren. Allt för ofta nöjer vi oss med att åtgärda symtom och genomföra temporära åtgärder, något som ibland benämns som ”fixarkultur”
Tittar man tillbaka historiskt har olika koncept, som figurerat i kvalitetsbranschen, ofta mutat in revir […]
Tittar man tillbaka historiskt har olika koncept, som figurerat i kvalitetsbranschen, ofta mutat in revir […]
Inom kvalitetsarbetet har man alltid talat om att göra rätt från början. Potentiella fel och […]
Inom kvalitetsarbetet har man alltid talat om att göra rätt från början. Potentiella fel och […]
I augustinumret 2015 av tidningen Potential kan du läsa om: Riskhantering – så löser du […]
Publikation från SQMA – Swedish Quality Management Academy, 2012 SQMA är en forskningsplattform som samlar […]
Publikation från SQMA – Swedish Quality Management Academy, 2012 SQMA är en forskningsplattform som samlar […]
Ur innehållet: Collectum om sitt förbättringsarbete, Mätningar och analyser öppnar för volymökning hos Swedbank, Örebro läns landsting: kvalitet blir ett gemensamt intresse …
Sex Sigma har utvecklats till ett av de ledande globala koncepten för verksamhetsutveckling och kvalitet. […]
Lean är idag det ledande konceptet för att skapa effektiva processer och flöden. Idag tillämpas […]
Att möta kundernas behov och förväntningar på ett effektivt sätt har en helt avgörande betydelse […]
I många verksamheter har Lean gett mycket bra resultat, så bra resultat att man riskerar […]
I många verksamheter har Lean gett mycket bra resultat, så bra resultat att man riskerar […]